کانش مرجع مناسب
کسب مهارت و دانش

راه اندازی مغازه عطر فروشی | صفر تا صد موفقیت

امروزه استفاده ازعطر وادکلن طرفدارای زیادی پیدا کرده است و تبدیل به یک نیاز مهم شده است، طوری که بسیاری از ما بدون استفاده از عطر و ادکلن پامون رو از خونه بیرون نمیذاریم و باید بوی خوش عطر و ادکلن ما زودتر از خود ما به مخاطبمان برسد. و بوی خوش دادن احساس خوش آیندی به ما می دهد و حس اعتماد به نفس ما را نیز بالا میبرد و اطرافیان هم از هم کلام شدن با ما لذت خواهند برد.
فهرست مقاله :

راه اندازی مغازه عطر و ادکلن فروشی

راه اندازی مغازه عطر فروشی (Launching a perfume shop) فکری ست که شاید به ذهن بسیاری از ماها برسد و به دنبال تاسیس این کسب و کار باشیم، که اتفاقا فکر بسیار پسندیده و درستی می باشد.

چرا؟ خب معلومه !! طبق مقدمه بالا چون که استفاده از عطر و ادکلن در جامعه ما زیاد شده و تبدیل به یک نیاز شده است پس هر نیازی هم یک فرصت است برای پول درآوردن.

به همین دلیل است که میگویم راه اندازی مغازه عطر و ادکلن فروشی فکر و ایده ای به جاست که اگر آگاهانه جلو برویم میتوانیم از این شغل سودهای خوبی کسب کنیم.قراره تو این مقاله کلی ایده و راهکار جذاب برای موفقیت در شغل عطر فروشی به شما بگیم.

پس قدم به قدم با ما باشید…

هنگام راه اندازی مغازه عطر فروشی چه برندهایی را بفروشیم؟

اگر بخواهیم از تمامی برندها و رایحه های مختلف عطر و ادکلن در مغازمان موجود باشد، مطمئنا هزینه و سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی مغازه عطر فروشی سر به فلک می کشد و در ابتدای امر هم کاری بسیار خطرناک است.

انتخاب عطر و ادکلن های محبوی برای راه اندازی مغازه عطر و ادکلن فروشی

بیش از 500 رایحه و برند عطر و ادکلن شناخته شده در بازار موجود است که بسیاری از آنها طرفداران خاص خودشان را دارند و شاید آن عطر و ادکلن باید ماه ها در مغازه شما بماند تا کس برای خریدش سر بزند و از شما شاید 5 گرم یا 10 گرم خریداری نماید.

پس کار درست این است که شما محبوب ترین و پر فروش ترین برندها را در هنگام راه اندازی مغازه عطر فروشی شناسایی نمایید. به جای 500 مورد، پنجاه یا صد نوع مارک خوب و همه پسند داشته باشیم که اکثر فروش ما هم همین ها هستند.

مثلا برندهایی مثل ایفوریا، وان میلیون، دانهیل، شالیز و… از جمله عطرهایی هستند که مشتری زیادی داره و اگرم کسی استفاده نکرده باشه در صورت پیشنهاد شما خریداری میکنه.

حال سوال اینجاست. این لیست از عطر و ادکلن های معروف و محبوب را ازکجا گیر بیاوریم. خیلی سادس روش های زیر تو این راه کمکت میکنند.

پیدا کردن لیست عطرها و وادکلن های محبوب

  • اول تو اینترنت سرچ کن بهترین عطر های مردانه و زنانه یا بهترین برند ادکلن مردانه و زنانه خودش میتونه یه لیست بهت میده.
  • تو سایتهایی که عطر و ادکلن میفروشن برو و محصولات پر فروششون رو ببین، سرچ کن خرید آنلاین عطر وادکلن کلی سایت برات بالا میاد.
  • تو سایت هایی (مانند: دیجی کالا )حتما نظرات بازدیدکنندگان رو هم ببین، تو نظرات تجربه های خوبی پیدا میکنی.
  • با فروشنده های عطر و ادکلن صحبت کن و به عنوان مشتری ازشون راهنمایی بخواه و ببین چه عطر وادکلن هایی رو پیشنهاد میدن تو این لیست هایی که تهیه میکنی مطمئن باش اونایی که بیشتر تکرار شدن همون ها بیشتر فروش تو رو خواهند داشت.
  • از افرادی که که عطرو ادکلن زیاد استفاده می کنند در مورد مارک مورد استفاده آنها سوال کن، پیشنهادهای جذابی بهتون میدن.

نظرات افراد در مورد رایحه عطر وادکلن

در نهایت از روش های فوق به یک لیستی میرسی، اون عطر و ادکلنی که بیشتر از همه تکرار شده نشان از محبوبیتش هست، بر اساس تکرار گزینه ها لیستت رو مرتب کن و باید اون لیست تو مغازه عطر فروشی تو موجود باشه چون مطمئنا مشتری های زیادی برای خرید اونها به تو سر میزنن.

فقط حواست باشه که عطرو ادکلن اصل بخری مثلا عطرهای فرانسوی اصل مطمئنا یه چیز دیگس و مشتری با یک بار خرید مشتری دائمی تو میشه.

تجربه خودم: من از جایی که عطر و ادکلن خریداری میکردم، انقدر محصولاتش با کیفیت بود شاید نزدیک به 10 تا مشتری خودم به اون مغازه بردم، حتی از شهرهای دیگه هم میگفتن برامون عطر بگیر، چون عطرهای فرانسوی اصل داشت و وقتی عطر رو استفاده میکردم خیلی ها ازم اسم عطر و مکان عطر فروشی رو میخواستن.

پس ملاک راه اندازی مغازه عطر فروشی نیست بلکه محصول با کیفیت تحویل مشتری دادن و جذب مشتری شرطه.

کیفیت مناسب عطر

عطر و ادکلن رو از کجا به صورت عمده بخریم؟

سوال به جایی هست، شهر سنندج و مشهد و  بازار تهران  مرکز تهیه عطر و ادکلن به صورت عمده هست اما میتونی با چند تا عطر فروشی صحبت کنی وازشون کامل راهنمایی بگیری.

 اگه از عطر فروش های شهر دیگه بپرسی خیلی بهتر بهت جواب میدن چون که خیالشون راحت میشه که قرار نیست بازارشون رو کساد کنی پس بهشون بگو مثلا من اهل فلان شهرم میخوام تو شهرمون عطر فروشی بزنم و در مورد محل خرید سوال کن یا هر سوال دیگه ای داری رو بپرس، مثلا:

نظر شما چیه؟ راضی هستی؟از کجا بخریم و… اینطوری از تجربیاتش استفاده کن.

عطر و ادکلن شالیز شاید 10 تا کارخونه متفاوت داشته باشه شما باید بهترینش رو پیدا کنی البته اگه میخوای اسم مغازه عطر فروشی تو رو زبون ها باشه.

آموزش عطر فروشی

شغل عطر فروشی هم مانند هر شغل دیگری نیاز به مهارت و تخصص داره و هر چقدر شما در شناخت عطرها و ادکلن ها و راهنمایی مشتری هاتون برای انتخاب عطر و ادکلن مناسب موفق باشید مطمئنا درآمد شما به مقدار زیادی افزایش می یابد.

آموزش عطر فروشی

یکی از مهمترین موارد در آموزش عطر فروشی شناخت تفاوت عطر و ادکلن هست چرا که باید این مبانی رو بدونید و ممکنه که این سوالات را مشتری هاتون هم از شما بپرسن.

پس بریم سراغ تفاوت عطر و ادکلن و چند اسم معروف که مطمئنا تو شغل عطر فروشی خیلی باهاش بر خورد می کنید.

به صورت خیلی خلاصه تفاوت عطرو ادکلن در میزان اسانس و الکل و در نتیجه ماندگاری بو می باشد که میزان اسانس

(روغن رایحه) بالا بوده و در نتیجه ماندگار تر است، موارد زیر معروف ترین دسته بندی عطر و ادکلن ها می باشد:

عطر: میزان اسانس 20 تا 30 درصد و الباقی الکل (بالاترین ماندگاری)

ادوپرفیوم: میزان اسانس 15 تا 20 درصد (ماندگاری خوب)

ادوتویلت: میزان اسانس 5 تا 15 درصد (ماندگاری متوسط)

ادکلن : میزان اسانس 2 تا 5 درصد (ماندگاری کم)

اسپری: میزان اسانس کمتر از 3 درصد (کمترین ماندگاری در حد چند ساعت)

این هم معرفی معروف ترین اصلاحاتی که بایستی به عنوان کسی که میخواهد شغل عطر فروشی را انتخاب نماید بداند، اما برای اینکه آموزش عطر فروشی شما تکمیل شود حتما کلیپ زیر را مشاهده نمایید چرا که توسط آن می توانید مشتری هایتان را بهتر راهنمایی کنید و در ابتدای راه اندازی عطر فروشی مانند یک فرد با تجربه ظاهر شوید.

نکات و ریزه کاری های راه اندازی عطر فروشی

راه اندازی مغازه عطر فروشی هم مانند هر کاری شیوه واصول خودش رو داره و برای اینکه بتونیم تو این مسیر بهتر قدم برداریم رعایت بعضی موارد برای ما ضرروی می باشد.

خرید ویترین و دکور مناسب

یکی از ابتدائی ترین کارها در هنگام راه اندازی مغازه عطر فروشی اینه که یه ویترین شیک بخری نیازی نیست خیلی هم گرون باشه حتی کارکرده هم باشه و بتونی از دیوار پیدا کنی کارتو راه میندازه.

  اما سعی کن که شیک باشه و تو چشم بزنه چرا که عطر فروشی جزو کسب و کارهای لوکس حساب میشه و با کسب و کاری مثل تعویض روغنی خیلی فرق داره و همه چیزش باید شیک و تر و تمیز باشه.

دکور مناسب برای راه اندازی عطر فروشی

نور مناسب فروشگاه عطرو ادکلن

نور محل کسب وکارت رو درست کن و از نورهای زیبا و رنگی استفاده کن. سعی کن که از ترکیب نور آفتابی و مهتابی رنگ ملایمی درست کنی که تو چشم نزنه.

از ریسه های رنگی هم به صورت مخفی تو قفسه هات استفاده کن تا زیبایی  محل کسب و کارت رو موقع راه اندازی مغازه عطر فروشی دو چندان کنه و شیشه های عطرو ادکلن به چشم بیان.

پیشنهاد کسب و کار پر تقاضا !! آموزش ساخت تابلو ال ای دی به صورت عملی

محصولات مورد نیاز در مغازه عطر فروشی

در هنگام راه اندازی مغازه عطر فروشی یکی از اقداماتی که باید انجام دهید چیدمان مغازه با محصولات میباشد، اما چه محصولاتی ضروری ست که در یک مغازه عطرو ادکلن موجود باشد.

  1. عطرو ادکلن هایی که لیست کردیم.
  2. اسپری بدن
  3. مام های متنوع
  4. اسپری خوشبو کننده محیط
  5. شیشه و کریستال های متنوع و…

محصولاتی که باید در عطر فروشی باشد

حتما و حتما چند رقم شیشه عطر در اندازه های مختلف داشته باش که با توجه به نیاز مشتری بهشون عطر بدی 1گرم، 2گرم، 5 گرم و…

حتما و حتما چند نمونه کریستال عطر و جعبه ی شکیل برای عطرو ادکلن داشته باش چرا که حتما برای خرید هدیه پیشت میان و اون موقع شما باید از نمونه های با کلاس و شیکت رونمایی کنی و اگه نداشته باشی یه مشتری خوب رو از دست دادی.

اگه خلاق و هنرمند هستی میتونی برای مشتری های که میخوان  کادو بکنی که خیلی زیبا و شکیل باشه و از این طریق هم کسب درآمد کنی

انتخاب نام مناسب برای عطرفروشی

در هنگام راه اندازی مغازه عطر فروشی حتما یه اسم خوب برای برندت انتخاب کن و تو تسترهای عطرت اسم برند رو بزن و یه نام خوبی هم باشه که هم شیک باشه هم به خاطرسپاریش خوب باشه.

نظر ما برای انتخاب نام عطر فروشی مطالعه مقاله لیست جامع نام برند کسب و کار می باشد.

انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی مغازه عطر فروشی

برای شروع این کسب و کار شما چند راه دارید.

  1. استفاده از مکان فیزیکی مانند مغازه و فروشگاه
  2. از فضای مجازی مثل تلگرام و اینستاگرام
  3. استفاده از فضای وب و زدن سایت فروش عطر و ادکلن
  4. استفاده چندگانه از موارد بالا

مکان مناسب برای راه اندازی مغازه عطر فروشی

اگر به فکر راه اندازی مغازه عطر فروشی هستید به موارد زیر توجه کنید.

انتخاب مکان یکی از قدم های مهم در هر کسب و کار می باشد که اگر به درستی انتخاب  نشود ممکن است شما را به زمین بزنید پس بسیار دقت کنید و موارد زیر را هم بر حسب شرایط رعایت نمایید.

1-در شروع کار نیازی نیست حتما مغازه بزرگ و چند دهنه تهیه کنید، ماهیت عطرفروشی طوری می باشد که با یک مغازه کوچک  در حد 5 متر هم میتوانید کارتان را شروع کنید چرا که محصولات شما کوچک هستند و نیاز به فضای زیادی هم ندارند.

2-استفاده از مغازه های بزرگ و اجاره های سنگین آن یکی از اشتباهات رایج در هنگام شروع یک کسب و کار است.

3-مکانی را که انتخاب می کنید سعی کنید سمت مراکز شهر، مراکز خرید، محل های شلوغ که پاخور خوبی دارند باشند.

4-راه اندازی مغازه عطر فروشی در یک محله خلوت زیاد ایده جالبی نیست و به دلیل استقبال کم شما از این کار زده میشوید و یا اینکه باید کلی هزینه تبلیغات و برندینگ کنید که آیا نتیجه بدهد یا نه؟

5-اجاره مغازه کوچک در ورودی های پاساژها و مراکز خرید شلوغ به شما توصیه می شود.

استفاده از فضای مجازی برای فروش عطر

شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام میتواند محلی برای فروش شما باشد. بسیاری از افراد بدون راه اندازی مغازه عطر فروشی و فقط با داشتن پیج و کانال از فروش این محصولات سود خوبی میکنند.

کافی ست در این صفحات تصاویر و مشخصات محصولات خود را قرار دهید و مشتریرا ترغیب نمایید که از محصولات شما بخرد.

اما بهترین کار داشتن پیج و کانال در کنار مغازه است تا مشتری را ترغیب به حضور در مغازه و خرید حضوری نمایید چرا که بسیاری از افراد در خصوص خرید عطر و ادکلن خرید حضوری را ترجیح می دهند.

میزان سود عطر فروشی

یکی از اولین سوال هایی که در هنگام راه اندازی مغازه عطر فروشی ازخودمان میپرسیم این است که آیا این شغل سود خوبی دارد و میتوان  درآمد خوبی را از این راه کسب نمود.

جواب این سوال بله است.

سود عطر و ادکلن و محصولات مشابه بسته به نوع محصول از50 درصد شروع میشود و تا بالای 100 درصد هم میرسد پس شما اگر با روش های مختلف مشتری های خود را بالا ببرید مطمئن باشید به درآمدهای میلیونی در روز هم خواهید رسید.

سود عطر فروشی

سرمایه اولیه برای عطر فروشی

سرمایه راه اندازی مغازه عطر فروشی تا حد زیادی به شما بستگی دارد؛ اگر ما هزینه اجاره مکان را نادیده بگیریم شما برای تجهیز مغازه  مانند دکور و قفسه و خرید محصولات به حداقل 250 میلیون تومان پول نیاز دارید.(با صرفه جویی بسیار بالا)

در شروع کار حتی اگر سرمایه کافی دارید سنگین وارد نشوید وقدم به قدم و حساب شده جلو بروید.

راهکارهای جذب مشتری در عطر فروشی

  1. همواره با اخلاق خوب و روی گشاده از مشتری استقبال کنید .
  2. در صورت خردی تعداد مشخصی عطر به مشتری هدیه بدهید
  3. با پخش تسترهایی با بوی خوش مشتری را به سمت مغازه خود جذب نمایید.
  4. سعی کنید بهترین مشاوره را هنگام خرید به مشتری هایتان بدهید و فقط فکر سود بیشتر نباشید.
  5. به ظاهر و دکوراسیون مغازه توجه کنید.
  6. به آراستگی و نوع پوشش خود اهمیت دهید.
  7. فضای مجازی را جدی بگیرید.

لیست عطرهای جذاب و پرفروش

در پایین یک لیست از عطر و ادکلن های پرفروش در بازار ایران قرار داده شده است که میتوانید این لیست را مشاهده نمایید.

  • عطر ورساچه اروس مردانه
  • عطر لجند مونت بلنک
  • عطر گل محمدی
  • عطر لانکوم ترزور
  • عطر ورساچه آبی پورهوم
  • عطر شیخ کلاسیک
  • کاپیتان بلک
  • ایفوریا
  • عطر دانهیل
  • دانهیل آبی
  • عطر شالیز
  • مونتن واتر
  • کول واتر
  • عطر 212 مردانه Carolina Herrera 212 Men
  • عطر زنانه الین
  • عطر وان میلیون
  • عطر شالیز مردانه
  • عطر مردانه اگزریوس و …

تجهیزاتی که در هنگام راه اندازی مغازه عطر فروشی لازم است

راه اندازی مغازه عطر فروشی شاید نسبت به بسیار از شغل ها تجهیزات خاصی نیاز نداشته باشد و هزینه زیادی را بابت آن نیاز نباشد انجام دهید.

مهمترین تجهیزات عبارت اند از:

  • دکور و قفسه و ویترین
  • ترازو کوچک دیجیتالی
  • کارتخوان
  • محصولاتی که برای فروش نیاز دارید که نام برده شد.

چند نمونه از شرکت های پخش عمده عطر و ادکلن

شما برای تهیه عطرو ادکلن نیاز دارید تا با مراکز پخش عمده این محصولات ارتباط بگیرید و با بررسی دقیق کیفیت و قیمت آنها یک یا چند مرکز پخش عمده را برای خرید عمده محصولات خود انتخاب نمایید.

چند نمونه از این شرکت ها را برای شما در پایین لیست کرده ام اما به معنی تایید شده توسط کانش نیست و شما بایستی بررسی های خود را انجام داده و بهترین مرکز پخش را برای خرید محصولات خود انتخاب نمایید.

پخش عطر وادکلن روحانی در مشهد

یکی از مراکز عطر در مشهد با چندین شعبه عطریات روحانی می باشد که در سال 1340 توسط حاج حسین روحانی افتتاح گردیده است و به مرور کار خود را گسترش داده اند و تعداد شعبات خود را نیز بالا برده اند.

پخش عمده عطر و ادکلن روحانی

برای دیدن وبسایت عطر روحانی کلیک نمایید.

در صورتی که میخواهید با عطر روحانی بیشتر آشنا شوید میتوانید کلیپ زیر را نیز مشاهده نمایید.

مرکز پخش عطر وادکلن و لوازم آرایشی میامی

یکی دیگر از مراکز پخش در حوزه عطر و ادکلن و لوازم آرایشی شرکت میامی است که فعالیت خود را از سال 86 آغاز کرده است و در این عرصه حرفی برای گفتن دارد.

برای دیدن سایت کلیک کنید.

پخش عمده عطر میامی

اگر در مورد راه اندازی مغازه عطر فروشی سوال داشتی یا تجربه خوبی در این زمینه کسب کردی حتما در قسمت دیدگاه ها با ما در میون بذار…

تیم کانش
تیم کانش

ما در کنار شماییم تا بتوانیم با قرار دادن مطالب و آموزش های مفید، گام کوچکی جهت افزایش دانش و کسب مهارت شما بردایم...

32 پاسخ

    1. سلام بر شما
      در صورت داشتن ملک بسته به گستردگی مد نظر شما میتوانید با این مبلغ یک مغازه بسیار جمع و جور و نقلی را
      با عطر های معروف مجهز نمایید و کم کم آن را گسترش دهید اما انتظار یک عطر فروشی شیک و کامل را نداشته باشید.
      موفق باشید…

  1. سلام و عرض ادب..ممنونم از مطالب خوب شما، استفاده کردم….ممنون میشم شرایط ارتباط با یکی از دوستانی که کار را شروع کردند مثل جناب عبدی را برایم فراهم کنید.

    1. درود بر شما
      افردای که در سایت نظر قرار می دهند از کاربران سایت هستند و متاسفانه دسترسی به این اعضا وجود ندارد.
      موفق باشید…

  2. سلام ؛ واقعاً ممنون‌م از مطالب‌تون؛ خیلی عالی بود . من بعد از دو ماه تحقیق خرداد امسال فروشگاه‌م رو تو شیراز استارت زدم و خیلی از این شغل راضی هستم ؛ واقعا دقیقا همسوی با علایق‌م هستش ، کیفیت عطرها و قیمت مناسب خیلی مهم هستش ولی موضوعی که برای پیشرفت شاید خیلی مهم‌تر باشه اینه که با دنیای رایحه بتونی ارتباط برقرار کنی اینجوری عاشق این شغل میشی . من اکثر رایحه‌ها رو از شرکت‌های مختلف گلچین کردم تو این چند ماه ولی یکی از بهترین فروشگاه‌هایی هم که ازشون خرید کردم Scentral عطر تهران تو ناصرخسرو هستش
    من مطمئنم که کسی اگه با علاقه این شغل رو انتخاب کنه حتماً موفق میشه

  3. سلام
    مقاله جالب و آموزنده ای بود
    البته بنده ایده های متفاوتی هم دارم مثل شروع تمام کار در محیط اینستاگرام و نه مغازه فیزیکی در ابتدا که با دونستن روش های کاربردی میتونه سرمایه لازمه شروع رو برای علاقه مندان به کار در این حوزه کاهش و عزمشون رو جزم کنه🌺

  4. سلام دوست عزیز کاش آدرس اینستا یا راه ارتباطی خودتو بهم بگی چون من دقیقا مشابه شما هستم و به تازگی استارت زدم دقیقا به همین شکل خوشحال و ممنون میشم از تجربیات استفاده کنم ❤️

  5. سلام ممنون خیلی جالب و تاثیر گذار بود
    من خودم با ده ملیون شروع کردم
    و با دست فروشی داخل هفته بازارها
    الان بهترین موقعیت را دارم
    شما هم میتونید
    فقط باید حوصله، اخلاق و قانع باشید
    روز اول نمی‌تونید یک هوی پول دار بشید
    باید کم کم پیشرفت کنید
    اونای که قدم های بزرگ ور میدارن
    طبیعتا ب مشکل رو ب رو میشن
    راستی شغلی را که انتخاب می‌کنید
    نا امید نشید داخل هر کاری روز خوب بد داره

    1. درود بر شما
      ممنون از اینکه مسیر پیشرفت خودتون رو شرح دادید و باعث انگیزه به مخاطبان شدید
      نکات ارزنده ای رو راجع به نحوه ورود به شغل عطر فروشی خود مطرح کردید
      مطمئنا همین طور است ” طولانی ترین مسیرها با کوتاه ترین قدم ها آغاز می شوند”
      امیدوارم درکارتان همچنان بدرخشید …

  6. سلام.. توضیح ات خوبی بود ..اما میشه آدرس دقیق عمده فروشی ها و اورجینال فروش هارو لطف کنید و اسامی عطرهای پر فروش با سود عالی رو بگید ..متشکرم

  7. سلام وقت بخیر ، بنده قصد دارم تا هفته دیگ مغازه عطر فروشی بزنم مقالتون عالی و مفید بود امکان داره سایت های دیگه ایی هم معرفی کنید بدونیم از کجا خرید کنیم 🌹

  8. غرفه در پاساژ منظورمه بخصوص درپاساژهای غرب تهران پول پیش و اجاره ماهانش چقدره؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. گاها یک غرفه کوچک با پاخور خوب در یک پاساژ شلوغ یا ایستگاه مترو بهتر از یک مغازه جواب داده است
      مطمئنا یک غرفه کوچک اجاره بهای کمتری نسبت به مغازه های همان پاساژ در همان طبقه خواهد اشت
      متاسفانه من نسبت به اجاره بهای این مناطق آشنا نیستم و برای یافتن رقم دقیق بایستی
      به محل مراجعه کنید و از کسبه سوال کنید که راهنمایی دقیقی خواهند کرد.
      موفق باشید…

    2. سلام وقت بخير ببخشيد ميخوام عطر ادكلن بزنم ميشه راهنمايي كنيد
      و ميخوام از دبي مستقيم خريد كنم

    3. سلام و درود فراوان
      متاسفانه در زمینه واردات از دبی اطلاعات دقیق و کاملی ندارم و حتما در این مورد با افراد آگاه و با تجربه مشورت نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  9. چقدر خوشحالم که سایتی دیدم که راجب راه انداختن عطر فروشی توضیح داده
    ارزم به حضورتون من از سال ۹۲ عطرباز شدم ولی خب بودجه خرید عطر ارجینال رو نداشتم و عطر های کپی میخریدم مثل ریو کالکشن که الان فرگرانس ورلد جای اونو گرفته
    شما نوشتین که باید اخلاق خوب داشت من امروز پاساژ نصر گیشا بودم چند تا از مغازه های عطر فروشیش رو رفتم و فروشنده هاش یک مشت از این پسرهای دهه هفتاد هشتادی فوقولعاده بیتربیت و بداخلاق و عصبی با سرو وضع ناجور بودن
    و سوال اصلیم اینه که ما مغازه ۱۶ متری در یک محله خلوت تو پرند داریم که با وجود قشر فقیر پرند فکر نمیکنم کسی عطر بخره نظره شما چیه؟
    و اگه بخوام غرفه تو خود تهران اجاره کنم پول پیش و اجارش چقدره چون هر چی تو گوگل سرچ میکنم چیزی پیدا نمیشه منتظره جوابتون هستم

    1. سلام بر شما
      اینکه علاقه به عطرو ادکلن دارید خیلی خوبه و احتمالا اطلاعات خوبی هم در این زمینه خواهید داشت
      اندازه مغازه شما برای یک عطر فروشی خیلی مناسبه و خیلی قابلیت مانور و دکور رو داره اما محل عطر فروشی اصولا باید
      جایی باشه که پاخور خوبی داشته باشه و رفت و آمد زیاد باشه در غیر این صورت هزینه تبلیغات شما در فضای مجازی و حقیقی بالا میره
      و بایستی عطرهای با کیفیتی داشته باشید که مشتری های شما تثبیت شه.
      در مورد غرفه هم متوجه نشدم که دقیقا در چه مکانی قصد اجاره دارید در پاساژها، نمایشگاه ها، مترو و…
      موفق باشید…

  10. سلام خدا قوت
    تو شهر های کوچیک و روستا که جمعیت کم هستش بنظر شما ارزش ریسک کردن رو داره
    من میگم ۴۰%تو بازار باشه ۶۰% تو فضای مجازی اینطوری میشه تو یه روستا یا شهر کوچیک به درامد متوسط رسید؟ آیا؟
    واینکه فروش بدلیجات چطور دراین باره هم راهنمایی کنید ممنون

    1. درود بر شما
      در مکان های کوچک مطمئنا مشتری هم کمتر است به خصوص اقلام لوکس مثل عطر و ادکلن که در شهرهای شلوغ و پرجمعیت طرفدار بیشتر دارد
      مثلا گاها در یک ایستگاه مترو دو غرفه عطر فروشی مشاهده میشود که نشان از درخواست زیاد این محصول است.
      حالا شما هم میتوانید در کنار عطرو ادکلن محصولات آرایشی و بهداشتی داشته باشید و هم در صورت توان فروش اینترنتی داشته باشید، تا مقداری فروشتان بهتر شود.
      مطمئنا سرمایه گذاری این کار در روستا پر ریسک است مخصوصا اگر روستا کوچک باشد اما موارد مختلفی می تواند این ریسک را کمتر کند.
      موفق باشید

  11. سلام.
    من قصد راه اندازی یه عطر فروشی رو دارم. مطالب شما بسیار مفید بود و دید بهتری به من داد.
    از شما بخاطر این مقاله پربار سپاسگزارم.

  12. باسلام ، در صورت امکان لیست انواع عطرها وادکلن ها را عنایت فرمایید

    1. سلام بر شما
      به روی چشم آقا شهاب
      حتما، در آینده نزدیک یک لیست مناسب و جامع پر فروش را به مقاله اضافه میکنیم.
      پایدار باشید …

  13. سلام بنده بعد از گشت و گزار در خیلی از کارهای ازاد موفق نشدم الان کل سرمایم ۱۵ میلیون هست ایا شما صلاح میدونید که بنده وارد این عرصه بشم البته حقوق بگیر هم هستم به عنوان شغل دوم

    1. سلام بر شما
      هیچ وقت به خاطر عوض کردن شغل ها خود را سرزنش نکنید چرا که هر کدام دنیایی از تجربه برای شما داشته اند، و مطمئنا از تمام مهارت هایتان
      روزی در جای مناسبش استفاده خواهید کرد(بنده بارها و بارها شغل های مختلفی را امتحان کرده ام و از هیچکدام ناراضی نیستم).
      اگر یک مکان کوچک ولو 4 متر داشته باشید در یک مکان با پتانسیل بالا و پر رفت و آمد میتوانید با این سرمایه به صورت محدود وارد شوید
      اما بایستی مغازه شما فول تایم باشه طوری نباشه که به خاط شغل اصلی مجبور شوید فقط بعد از ظهرها در مغازه باشید.
      در صورت توان از اعضای خانواده خود استفاده کنید تا کم کم پیشرفت کنید.
      فرجامتان نیک …

  14. با سلام
    بنده با سرمایه ۵۰ میلیونی صلاح میدونید وارد اینکار شم یا پیشنهاد دیگه ای دارید؟
    ممنونم

    1. سلام به شماره من تماس بگیریم ۰۹۱۰۰۹۲۶۳۶۹

    2. سلام شما کسب‌وکار عطرفروشی رو شروع کردید؟ راضی بودید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *