کانش مرجع مناسب
کسب مهارت و دانش

نحوه تاسیس آرایشگاه زنانه | از مجوز تا موفقیت

نحوه ی تاسیس و راه اندازی آرایشگاه زنانه
آرایشگری از پردرآمدترین و پرطرفدارترین شغل هاست، اگه تو فکر راه اندازی آرایشگاه زنانه هستین، بدونین که اگه خلاقیت و پشتکار داشته باشین، می تونین پول خوبی از این کار دربیارین. مطمئنا شما هم مثل من موقع مراجعه به آرایشگاه های مختلف سطح شهر ازدرآمد خوب این صنف مطلع شده اید. ما در این مقاله آموزشی سعی می کنیم مراحل راه اندازی آرایشگاه زنانه رو بهتون بگیم و به سوالات تون پاسخ بدیم تا به تاسیس آرایشگاه زنانه که مدنظرتونه، نزدیک تر بشین.
نحوه ی تاسیس و راه اندازی آرایشگاه زنانه
فهرست مقاله :

تاسیس آرایشگاه زنانه

نحوه تاسیس آرایشگاه زنانه فکری ست که شاید بارها به سراغتان آمده و شما را وسوسه می کند که در مورد راه اندازی آرایشگاه زنانه بیشتر بدانید تا شما هم وارد این عرصه شوید.

و الان که این مقاله را میخوانید یعنی اینکه این فکر توانسته است شما را راجع به این شغل کنجکاو کنه که به شما تبریک میگم!!

چرا؟ خب واضحه همیشه آرایشگاه زنانه یکی از پردرآمدترین شغل ها در رنکینگ های مختلف شناسایی میشه و شما هم موقع مراجعه به آرایشگاه از درآمد خوب این افراد آگاه شده اید.

پس تاسیس آرایشگاه زنانه (Establishment of a hairdresser) یک فکر خوبی ست به شرط اینکه قاعده و اصول آن رعایت شود و با کسب اطلاعات جامع و سنجیده وارد این کار شوید.

پس با ما همراه باشید…

تاسیس آرایشگاه زنانه

انتخاب مکان مناسب برای تاسیس آرایشگاه زنانه

برای راه اندازی آرایشگاه زنانه، شما باید مکان مناسبی رو برای سالن زیبایی تون بخرین یا اجاره کنین.

برای خرید یا اجاره مکان مناسب حتما به نکات زیر دقت کنین:

1- سعی کنین مغازه ای که اجاره می کنین، در محلی باشه که تا حد امکان آرایشگاه دیگه ای نزدیک سالن شما نباشه یا کم باشه، چون اون آرایشگاه رقیب شماست و مخصوصا اگر اون آرایشگاه واقعا به نام و مطرح باشه کار شما برای تاسیس آرایشگاه زنانه در اون منطقه سخت تر خواهد شد، اما نا امید نباشید.

💡نکته مهم: اگر هم آرایشگاهی نزدیک سالن شما بود، سعی کنین با خلاقیت و کیفیت فوق العاده، از رقیب تون  جلو بزنین. مثلا می تونین در ابتدای کار، هزینه کمتری از مشتری هاتون دریافت کنین، همچنین خدمات متنوع تر و با کیفیت بهتری ارائه بدین. در اینصورت قطعا می تونین در ابتدای کار کلی مشتری جذب کنین.

2- بهتره سالن زیبایی شما به آسانی در دسترس باشه. در اینصورت مشتری ها راحت تر سالن شما رو پیدا می کنن و در صورت رضایت از کارتون، مشتری همیشگی شما میشن.

 اگه سالن زیبایی تون کلی پله داشته باشه و یا تو طبقات بالای یه مجتمع تجاری باشه، یا ته یک کوچه نا مناسب باشه ممکنه موفق نشین مشتری زیادی جذب کنین. چون دسترسی به سالن شما آسون نیست.

3- سعی کنین سالن تون رو در محله های شلوغ راه اندازی کنین. چون در اینصورت قطعا مشتری هاتون بیشتر میشن  و در اول کار هزینه تبلیغات شما رو به شدت کم میکنه.

انتخاب مکان مناسب برای ره اندازی سالن زیبایی یا آرایشگاه زنانه

4- اگر قصد دارین خدمات متنوعی مثل اپیلاسیون، کاشت ناخن، میکروبیلدینگ و… ارائه بدین، بهتره آرایشگاه رو در محلی راه اندازی کنین که مردم اون محل، خواهان اینگونه خدمات باشن و از لحاظ مالی، توان پرداخت هزینه اینگونه خدمات رو داشته باشن.

مثلا درست نیست که برین تو یه محله ای که مردم با درآمد کم زندگی میکنن، سالنی بزنین که کلی تجهیزات مختلف مثل دستگاه  اپیلاسیون، میز ناخن، تخت اپیلاسیون و… براش تهیه کردین، چون قطعا مردم اون محله، قدرت مالی برای اینگونه خرج ها رو ندارن

5- اگر قصد دارین خدمات کمتری مثل اصلاح و ابرو، کوتاهی و… ارائه بدین و فقط خودتون به تنهایی در آرایشگاه کار کنین، بهتره مکان سالن در یه محل امن باشه.

برای امنیت بیشتر، بهتره که سالن تون آیفون تصویری و دوربین مدار بسته (دم درب ورودی)داشته باشه و همچنین در آرایشگاه رو ببندین و وقتی مشتری مراجعه کرد، در سالن رو براش باز کنین.

6- اگر در شروع کار سرمایه کمی دارین، بهتره از یه سالن کوچیک شروع کنین و کار کنین و بعد از مدتی که مشتری جذب کردین و سرمایه تون بیشتر شد، سالن تونو بزرگتر کنین.

7- مکان مناسب آرایشگاه باید دارای تهویه مناسب، انشعاب فاضلاب و هواکش و… باشه. همچنین داخل آرایشگاه نباید از بیرون مشخص باشه.

تجهیزات لازمِ برای تاسیس آرایشگاه زنانه

با توجه به اینکه قراره در سالن زیبایی تون چه خدماتی ارائه بدین، باید تجهیزات لازم برای ارائه اون خدمات رو تهیه کنین.

اگه به دنبال نحوه تاسیس آرایشگاه زنانه کوچیک با خدمات کم و سرمایه کم هست، بهتره به جای خرید تجهیزات گرون قیمت، وسایل سالم و دست دوم اما شیک و تر و تمیز بخرین. مثلا می تونین تو دیوار دنبال وسایل و تجهیزات موردنیازتون بگردین.

و بعد که کارتون گرفت و درآمدتون خوب شد، می تونین سالن تون رو گسترش بدین و خدمات بیشتری ارائه بدین. حتما لازم نیست اول کاری فقط 10 -20 میلیون پول برای میز و صندلی انتظار مشتری هزینه کنید.

تجهیزات لازم برای تاسیس آرایشگاه زنانه

مهمترین تجهیزاتی که شما موقع تاسیس آرایشگاه زنانه بهشون نیاز دارید رو تو لیست زیر میتونید مطالعه کنید(مطمئنا با توجه به وسعت کار شما این لیست ممکنه کم یا زیاد بشه)

  • کمد
  • آینه
  • لوازم آرایشی مثل لاک، کرم، ریمل، مژه مصنوعی و…
  • نخ اصلاح
  • قیچی
  • سشوار
  • بابلیس
  • برس
  • صندلی اصلاح
  • صندلی میکاپ
  • صندلی یا مبل برای نشستن مشتری
  • دستگاه کارتخوان
  • و…

دکوراسیون سالن زیبایی

دکوراسیون آرایشگاه تاثیر زیادی روی مشتری داره، که در زمان تاسیس آرایشگاه زنانه باید به فکر باشید تا فضای آرام و دلنشینی رو برای مشتری هاتون ایجاد کنین.

در طراحی دکوراسیونِ آرایشگاه تون، می تونین از افراد حرفه ای بخواین که آرایشگاه شما رو به زیبا ترین شکل، طراحی کنن، استفاده از رنگ های جیغ و پر رنگ اصلا ایده خوبی برای چیدمان دکوراسیون شما نیست.

اگر قصد راه اندازی آرایشگاه زنانه با سرمایه کم رو دارین، می تونین خودتون آرایشگاه رو خیلی شیک و زیبا بچینین. مثلا می تونین از ترکیب رنگ های زیبا در طراحی سالن تون استفاده کنین. رنگ کمد و قفسه ها و سایر تجهیزات با رنگ دیوار ها و حتی رنگ لباس کارکنان باید هماهنگ باشه. اینطوری آرایشگاه تون خیلی زیباتر و قشنگ تر به نظر میاد.

دکوراسیون مناسب برای سالن زیبایی

مجوز برای تاسیس آرایشگاه زنانه

 برای اینکه بتونین به صورت قانونی در سالن زیبایی تون مشغول به کار شین، باید مجوز آرایشگاه زنانه رو از اتحادیه آرایشگران زنانه شهرتون دریافت کنین، خیلی راحت با سرچ اتحادیه آرایشگران شهر … توی گوگل میتونید آدرس اتحادیه شهر خودتون رو در بیارید.

و اما چطوری؟

مراحل دریافت مجوز آرایشگاه زنانه

  • ابتدا درخواستتون رو به صورت کتبی به اتحادیه تحویل میدین.
  • درخواست شما در اتحادیه ثبت میشه و به شما رسید میدن.
  • گروه بازرسی اتحادیه آرایشگران زنانه از ملک منتخب شما بازدید میکنن و به اتحادیه گزارش میدن.
  • هیئت مدیره اتحادیه درخواست شما رو بررسی میکنن و اگر نظرشون مثبت باشه، تاییدیه به شما داده میشه.
  • جواز کسب صادر میشه.
  • در این مرحله باید مدارکِ تاسیس آرایشگاه زنانه رو به اتحادیه ارائه بدین. مدارکی مانند: شناسنامه، کارت ملی، دوازده قطعه عکس، مدرک تحصیلی، مدرک فنی و حرفه ای، فیش واریز حق عضویت ( که تقریبا برابر سیصد هزار تومانه)، فیش واریز سه هزار تومان به خزانه کشور، رضایت محضری همسر(برای خانوم های متاهل) و رضایت محضری پدر ( برای خانوم های مجرد)
  • ارائه مدارک ملکی به اتحادیه، مدارکی مانند سند مالکیت به نام خودتون، اجاره نامه، مبایعه نامه، رسید پرداخت اجاره بها، قرارداد اجاره محل کسب تون با اداره ها و نهاد ها و…
  • سپس باید یه سری گواهی ها رو به اتحادیه تحویل بدین: گواهی مرکز بهداشت، گواهی عدم اعتیاد، گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی سپری کردن دوره آموزشی…
  • در این مرحله، رئیس اتحادیه، پرونده شما رو بررسی میکنه و نتیجه اش رو به شما اطلاع میدن.
  • در پایان پس از تایید اتحادیه، مجوز کسب برای 5 یا 10 سال به شما ارائه میشه.( به به… مبارکتون باشه…)

برای اطلاعات بیشتر کسانی که اهل تهران هستند میتوانند به سایت اتحادیه آرایشگران زنانه تهران مراجعه نمایند.

مجوز برای تاسیس آرایشگاه زنانه

تبلیغات و بازاریابی

برای موفقیت بیشتر در کارتون، بهتره آرایشگاه تون رو تبلیغ کنین. مثلا می تونین خدماتی که تو آرایشگاه تون ارائه میشن رو به همراه تلفن و آدرس آرایشگاه تون تو تراکت بنویسین و چاپ کنین و تو منطقه ای که آرایشگاه رو تاسیس کردین، پخش کنین.

به علاوه می تونین از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استفاده کنین. مثلا می تونین یه پیجی تو اینستاگرام بسازین و درباره انواع خدمات آرایشگاه تون صحبت کنین. برای اینکه تعداد فالوور هاتون بیشتر بشن، می تونین نکاتی راجع به مراقبت پوست و مو و… تو پیج تون بذارسین.

همچنین می تونین تو تلگرام کانال بزنین و خدمات آرایشگاه تونو توش توضیح بدین و مشتری هاتونو به کانال اد کنین.

💡نکته مهم: همیشه قدر مشتری هاتونو بدونین و اونها رو از دست ندین. مشتری هایی که همیشگی میشن، با معرفی شما به بقیه براتون مشتری های جدیدی هم میارن. این خودش یه جور تبلیغاته.

فوت وفن های آرایشگاه زنانه

فوت و فن های شغل آرایشگری

  • سعی کنین همیشه با خوش اخلاقی با مشتری هاتون برخورد کنین. خوش اخلاقی شما تاثیر عجیبی در حفظ مشتری هاتون داره.
  • سعی کنید تابلو و ورودی آرایشگاه تون آنقدر جذاب باشه که باعث جذب مشتری بشه.
  • سعی کنین در کارتون خلاقیت داشته باشین، همیشه مشتری رو با کیفیت عالی غافلگیر کنین.
  • می تونین تو آرایشگاه تون، لوازمی مثل لاک، برس، ریمل، لباس های زیرو… برای فروش بذارین و یه درآمدی هم از فروش اونها به دست بیارین.
  • سعی کنین همیشه خودتون و درصورتی که کارکن دارین، کارکنان تون لباس های تمیز و مرتب بپوشین و عطر بزنین و بوی خوشی بدین.

نحوه ی آموزش دیدن شغل آرایشگری

یکی از مهمترین سوال هایی که در نحوه تاسیس آرایشگاه زنانه پرسیده می شود چگونگی آموزش دیدن است، اگر شما مهارت کافی برای کار در آرایشگاه رو ندارید و به فکر تاسیس آرایشگاه هستید 2 راه پیش رو دارید:

  1. استخدام آرایشگر خبره و خوب
  2. یادگیری خودتان

اما بسیاری از ماها به دنبال روش دوم هستیم که سود بیشتری به دست بیاوریم و کمتر حقوق پرداخت کنیم.

برای آموزش دیدن هم شما میتوانید یکی از گزینه های زیر را انتخاب نمایید.

  1. گذراندن دوره های فنی و حرفه ای یا مراکز آزاد
  2. کار کردن زیر دست یک آرایشگر خبره
  3. تلفیقی از موارد بالا

بهترین روش هم هنگام راه اندازی آرایشگاه زنانه روش سوم است، یعنی اینکه دوره مربوطه را ببینید، مثلا دوره ی اصلاح حرفه ای صورت را ببینید و سپس برای مدتی کنار یک آرایشگر حرفه ای کار کنید تا حسابی راه بیفتید آن موقع است که شما همیشه مشتری خواهید داشت.

آموزش دیدن شغل آرایشگری زنانه

بدون پیمودن مسیر بالا و انجام کارها بدون تجربه کافی باعث میشود شما یک آرایشگر ناشی در آن منطقه معرفی شوید و یکی از خطرهای مهم در زمان تاسیس آرایشگاه زنانه می باشد.

 

هزینه تاسیس آرایشگاه زنانه

اگر فکرتون هنوز درگیر این سواله که سرمایه لازم برای راه اندازی آرایشگاه زنانه چقده، باید بهتون بگیم که نمیشه یه هزینه ثابتی رو به شما بگیم. چون هر روزه قیمت ها بالا و پایین میشن. اما می تونیم انواع هزینه ها در تاسیس آرایشگاه زنانه رو بهتون بگیم. پس با ما همراه باشین.

هزینه تاسیس آرایشگاه زنانه

اگر تو فکر تاسیس آرایشگاه زنانه ای هستین که به جز خودتون، کارکن دیگه ای هم داشته باشین، باید حقوق این کارکنان رو هرماه کنار بذارین.

 برای جذب و حفظ مشتری، بهتره برای هر کاری، متخصص اون کار رو استخدام کنین. در اینصورت قطعا مشتری ها از خدماتی که ارائه میدین راضین و سالن شما رو به بقیه معرفی میکنن.

البته اگه سالن تون کوچیکه و سرمایه کمی دارین و قصد دارین خدمات کمی مثل اصلاح و ابرو و… ارائه بدین، خودتون به تنهایی هم از پسش برمیاین و لازم نیست کارکن دیگه ای استخدام کنین و خرج تون رو زیاد کنین.

هزینه های آب، برق و گاز یکی دیگه از هزینه های جاری هنگام تاسیس آرایشگاه زنانه می باشد.

با توجه به مکانی که برای تاسیس آرایشگاه زنانه در نظر میگیرید، هزینه بابت اجاره نیز به هزینه های شما اضافه خواهد شد.

یکی دیگه از هزینه های ضروری خرید تجهیزات ضروری هستش که با توجه به وسعت کارتون خرد خرد تهیه کنید تا خرجتون اول کاری بالا نزنه.

اگر شما تمام هزینه های موارد بالا را جمع بزنید بدون احتساب هزینه مکان شما با صرفه جویی فوق العاده حداقل به 20 میلیون سرمایه برای تاسیس آرایشگاه زنانه نیاز خواهید داشت.

انتخاب نام مناسب سالن زیبایی

یکی از سوالاتی که در مورد نحوه تاسیس آرایشگاه زنانه به ذهن ما میرسد انتخاب نام مناسب است که یکی از ساده ترین و در عین حال مهمترین قدم هایی ست که باید به درستی برداشته شود تا اینکه شما بتوانید با کار درست و تبلیغات سنجیده این نام و برند را در بین مردم جا بیندازید و در زمینه آرایشگری برند شما در شهرتان مطرح شود.

آن موقع می باشد که کار شما سکه است و کسب وکار شما تبدیل به یک برند خوب شده است، برای انتخاب نام مناسب مقاله لیست جامع انتخاب نام برند را حتما مطالعه کن که کلی اسم جدید و شیک برات داره.

جمع بندی: در این مقاله راجع به نحوه تاسیس آرایشگاه زنانه یا افتتاح یک سالن زیبایی صحبت شد، که از لحاظ درآمدی جزو شغل های برتر جامعه مطرح می شود و با شرایط دریافت مجوز و فوت وفن های این شغل آشنا شدیم.

نظرات و تجربه های خود را با ما درمیان بگذارید…

 

تیم کانش
تیم کانش

ما در کنار شماییم تا بتوانیم با قرار دادن مطالب و آموزش های مفید، گام کوچکی جهت افزایش دانش و کسب مهارت شما بردایم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *